Algemene voorwaarden Luna Holistic
1. Algemeen
1.1. In deze voorwaarden wordt onder “behandelaar” verstaan elke medewerker van Luna Holistic gevestigd te Eindhoven, Spiraeastraat 17. De schoonheidsspecialiste is Niveau 4-acne gespecialiseerd en ingeschreven bij branchevereniging de Huidprofessional.
1.2. In deze voorwaarden wordt onder “cliënt” verstaan degene die de behandelaar opdracht geeft tot behandeling.
1.3. In deze voorwaarden wordt onder “cliënt” tevens verstaan diens wettelijk vertegenwoordiger.
1.4. Deze voorwaarden maken onderdeel uit van iedere overeenkomst tussen de cliënt en behandelaar.
1.5. Deze voorwaarden zijn tevens van toepassing in het geval de behandelaar voor de uitvoering van de opdracht derden betrekt.
2. Aanbiedingen en verlenen van de opdracht
2.1. Alle aanbieden van Luna Holistic hebben een geldigheidstermijn van 30 dagen vanaf dagtekening, zijn vrijblijvend en kunnen vormvrij worden herroepen. Luna Holistic is niet aan aanbiedingen gebonden als deze niet binnen 30 dagen vanaf dagtekening van de aanbieding worden aanvaard. Wordt de aanbieding binnen de geldigheidstermijn aanvaardt, dan heeft Luna Holistic het recht om de aanbieding te herroepen binnen vijf werkdagen na ontvangst van de aanvaarding.
2.2. Een opdracht/behandeling of verkoop wordt door de behandelaar uitgevoerd door:
- Het maken van een afspraak of aankoop via de website of via de social media kanalen van Luna Holistic
- Het maken van een afspraak of aankoop in de salon
- Het per mail of whatsapp akkoord geven op een afspraak of aankoop
3. Overeenkomst
3.1. De overeenkomst tussen de behandelaar en de cliënt behelst de opdracht van de cliënt aan behandelaar tot al dan niet het uitvoeren van een behandeling, behandeltraject of productverkoop zoals afgesproken.
3.2. De behandelaar is gerechtigd om niet in te gaan op een onredelijk verlangen van de cliënt en mag weigeren een behandeling uit te voeren.
4. Toestemming
4.1. De cliënt verleent voorafgaand aan de uitvoering van de behandelingsovereenkomst toestemming daartoe aan de behandelaar.
4.2. De behandelaar kan van de cliënt verlangen dat deze zijn toestemming schriftelijk bevestigd.
4.3. De toestemming van de cliënt behelst tevens de bevoegdheid van de behandelaar om hulppersonen in te schakelen en om eventuele aansprakelijkheidsbeperking van hulppersonen namens de cliënt te aanvaarden. De behandelaar is niet aansprakelijk voor de keuze van de hulppersoon en voor eventuele tekortkomingen van deze hulppersoon.
5. Informatie
5.1. De cliënt dient de behandelaar op de hoogte te brengen en houden van alle informatie die voor een goede uitvoering van de overeenkomst, behandeling of behandeltraject noodzakelijk is.
5.2. Indien cliënt nalatig is geweest met het verstrekken van noodzakelijke informatie ligt de verantwoordelijkheid ten alle tijden bij de cliënt.
6. Medische informatie
6.1 De cliënt mag niet vertrouwen op de informatie op onze website als alternatief voor medisch advies van een arts of andere professionele zorgverlener.
6.2 Als de cliënt specifieke vragen heeft over een medische aangelegenheid, dient de arts of andere professionele zorgverlener te worden geraadpleegd.
6.3 Als de cliënt of behandelaar denkt dat de cliënt aan een medische aandoening lijdt, moet de cliënt of behandelaar onmiddellijk medische hulp inroepen.
6.4 De cliënt mag het inwinnen van medisch advies nooit uitstellen, medisch advies negeren of de medische behandeling staken vanwege informatie op onze website.
7. Tussentijdse wijziging van de opdracht
7.1. Als er vanuit de behandelaar behoefte bestaat om tussentijds de behandeling of uitvoering daarvan te wijzigen dan zal Luna Holistic de beoogde aanpassingen, indien mogelijk doorvoeren. Eventueel daaruit voortvloeiende kosten die de oorspronkelijke opdrachtsom overstijgen zullen, dat dat daarvoor een aparte schriftelijke opdracht vereist is, als meerwerk worden gefactureerd aan de client. De client heeft zich, door het geven van opdracht tot wijziging van de opdracht, op voorhand akkoord verklaard met de extra kosten daarvan.
8. Duur en afsluiten van de behandeling / het behandeltraject
8.1. De duur van de behandeling of het traject hangt af van de vorm en wordt zoveel mogelijk overeengekomen in de opdrachtbevestiging. In de opdrachtbevestiging wordt zo mogelijk een inschatting van de duur van de behandeling en of traject gegeven.
8.2. Na het verstrijken van de duur van de opdracht, behandeling of behandeltraject kan client geen aanspraak meer maken op niet of nog niet opgenomen onderdelen van de behandeling of het behandeltraject zoals overgebleven behandeluren en toegang tot (digitaal) materiaal in welke vorm dan ook.
9. Verplichting van de behandelaar
9.1. Luna Holistic zal door haar te leveren dienstverlening naar haar allerbeste vermogen uitvoeren. Luna Holistic heeft daarbij. niet meer dan een inspanningsverplichting wat betekent dat Luna Holistic niet garant staat voor het succes en welslagen van haar dienstverlening of de vorm en mate waarin deze dienstverlening bijdraagt aan het door de client gestelde doel.
10. Tarieven en zorgverzekering
10.1. Op de website, in de offerte of andere uiting staat steeds duidelijk aangegeven welke tarieven en kosten er door Luna Holistic voor de daarin benoemde werkzaamheden in rekening zullen worden gebracht.
10.2. De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief btw.
10.3. Tarieven gelden, behoudens uitdrukkelijk andersluidende schriftelijke overeenkomst, voor de duur van een half kalenderjaar en kunnen halfjaarlijks worden aangepast.
10.4. De cliënt draagt er zelf zorg voor dat hij op de hoogte is of en in welke mate zijn verzekeraar de behandeling vergoedt. Voorts is het de verantwoordelijkheid van de cliënt om facturen al dan niet bij zijn verzekeraar te declareren.
10.5. De behandelaar is niet verantwoordelijk voor het niet vergoeden van de behandeling door de verzekeraar.
10.6. Alle prijzen zijn onder voorbehoud van druk – en zetfouten. Voor de gevolgen van druk – en zetfouten wordt geen aansprakelijkheid aanvaard. Bij druk – en zetfouten is de ondernemer niet verplicht het product volgens de foutieve prijs te leveren.
11. Facturering en Betaling
11.1. Betalingen aan de ondernemer dienen direct met een in Nederland geaccepteerd betaalmiddel te geschieden. Contante betaling omvat ook een tikkie, bijschrijving van het verschuldigde bedrag op een door de ondernemer aangegeven bank- of rekening op het tijdstip van de koop of levering of betaling door middel van door banken erkende vormen van elektronisch betalen.
11.2. Bij een reeks behandelingen of behandeltraject staat het Luna Holistic vrij om het gehele bedrag in rekening te brengen of de som in deeltermijnen te factureren. Ook kan worden overeengekomen dat (een gedeelte van) de opdrachtsom als voorschot wordt gefactureerd.
11.3. Na ontvangst van de factuur kan de cliënt deze zelf indienen bij de verzekeraar.
11.4. Ongeacht of de factuur door de verzekeraar wordt vergoed, blijft de cliënt te allen tijde gehouden tot volledige betaling van de factuur direct na afloop van de behandeling.
11.5. In het geval u de factuur niet tijdig en/of volledig betaalt, bent u in verzuim. De behandelaar is dan gerechtigd om over het factuurbedrag, dan wel het restant daarvan de wettelijke rente bij u in rekening te brengen, zonder dat enige ingebrekestelling is vereist. Als betaling achterwege blijft, kan de opdracht bovendien eenzijdig door Luna Holistic worden opgeschort zonder dat Luna Holistic als gevolg daarvan ten opzichte van de client schadeplichtig wordt. Bovendien is Luna Holistic in dat geval gerechtigd de overeenkomst eenzijdig te ontbinden zonder dat rechterlijke tussenkomst benodigd is.
11.6. Bij overeengekomen periode betalingen is betaling voor de vervaldatum op de (deel)factuur verplicht. Als opdrachtgever in verzuim is met betrekking tot de betaling van de deelfactuur dan is Luna Holistic gerechtigd het volledige bedrag op te eisen.
11.7. Betaling in delen kan slechts na akkoord van een bevestiging door Luna Holistic plaatsvinden. Als de deelbetalingen niet tijdig plaatsvinden is Luna Holistic gerechtigd om de wettelijke rente in rekening te brengen over het bedrag dat te laat betaald is.
11.8. Als door de client gebruik gemaakt wordt van betaling via automatische incasso of creditcard dan dient opdrachtgever steeds zorg te dragen voor voldoende saldo zodat incasso of creditcardbetaling probleemloos doorgang kan vinden. Indien stornering van betaling, om welke reden dan ook plaats vindt dan is Luna Holistic gerechtigd om daaruit voortvloeiende extra (administratie)kosten aan opdrachtgever door te belasten.
11.9. Als client niet aan zijn betalingsverplichtingen aan Luna Holistic voldoet of als de client op willekeurig welke andere manier tekortschiet in het nakomen van zijn verplichtingen is Luna Holistic bevoegd incassomaatregelen te nemen. De kosten die aan de incasso verbonden zijn (met inbegrip van de buitengerechtelijke kosten en overige kosten) komen voor rekening van de cliënt.
12. Annulering van een behandelafspraak
12.1. In het geval de cliënt verhinderd is voor een afspraak dient hij dit uiterlijk achtenveertig (48) uur van tevoren bij de behandelaar af te zeggen.
12.2. Zegt de cliënt niet of niet tijdig af, (binnen 48 uur) dan kan de behandelaar 50% van de kosten van de behandeling in rekening brengen bij de cliënt. Dit geldt ook voor afspraken die worden betaald doormiddel van een cadeaubon.
12.3. Bij een gemaakte afspraak en vervolgens niet aanwezig zijn (een no-show) afspraak wordt 100% van de behandeling in rekening gebracht. Dit geldt ook voor afspraken die worden betaald doormiddel van een cadeaubon.
12.4. Als een client door onvoorziene omstandigheden niet kan deelnemen aan een behandeling dan kan deze opengevallen plaats, na vooraf overleg met en toestemming van Luna Holistic ingevuld worden door een andere client.
12.5. Afspraken kunnen uitsluitend per email, whatsapp, telefonisch dan wel per e-mailbericht worden geannuleerd. De annulering wordt door de behandelaar geregistreerd op het moment dat door de cliënt gebeld wordt, deze het antwoordapparaat inspreekt of diens whatsapp bericht of e-mailbericht door de behandelaar wordt ontvangen.
13. Tussentijdse beëindiging van een behandel traject
13.1. Beide partijen kunnen de behandeling of het behandel traject eenzijdig beëindigen, als een van hen van mening is dat de opdrachtuitvoering niet meer kan plaatshebben in overeenstemming met de behandeling of behandeltraject. Een dergelijk besluit moet onderbouwd, schriftelijk en tijdig aan de andere partij worden meegedeeld.
13.2. Als door de client tot voortijdige beëindiging wordt overgegaan om andere reden dan nalatigheid door de behandelaar dan heeft Luna Holistic recht op betaling van de volledige, overeengekomen opdrachtsom, inclusief vergoeding van de door haar gemaakte en nog eventueel nog te maken (extra) kosten. Als de betaling al heeft plaatsgevonden vindt er geen resitutie plaats.
13.3. Luna Holistic mag alleen van haar bevoegdheid tot voortijdige beëindiging gebruik maken als, ten gevolg van feiten of omstandigheden die niet aan Luna Holistic toe te rekenen zijn en een goede uitvoering van de behandeling / behandeltraject in de weg staan, voltooiing van de opdracht in redelijkheid niet van Luna Holistic verwacht kan worden. Luna Holistic behoudt in dat geval minimaal aanspraak op betaling van door haar uitgevoerde werkzaamheden tot aan het moment van voortijdige beëindiging.
14. Product voorwaarden enkel van toepassing op Luyors licht apparatuur
14.1. Een ongeopende, gesealde verpakking mag binnen 14 dagen worden geretourneerd.
14.2. De fabrieksgarantie op het Luyors licht apparaat is 2 jaar. De fabrieksgarantie op de controller is 1 jaar. De garantie termijnen gaan in op het moment van aankoop door de client. Wanneer een fabrieksfout voorkomt binnen de fabrieksgarantie ontvang je een kosteloze vervanging van het betreffende onderdeel of product. Het kan zijn dat je product wordt geüpgrade naar een nieuwer model lichtmasker. De garantie wordt aangeboden door de product leverancier Luyors. Voor de geldigheid van de garantie kan gevraagd worden om een foto of een filmpje van het apparaat. Luna Holistic is niet aansprakelijk voor de garantie op het Luyers lichtapparaat.
15. Product voorwaarden geldig op overige producten
15.1. De client kan een overeenkomst met betrekking tot de aankoop van een product gedurende een bedenktijd van 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. Het product dient dan ongeopend in de originele verpakking overhandigd te worden aan de behandelaar Luna Holistic. Dat kan ook per post.
16. Aansprakelijkheid
16.1. Luna Holistic en eventuele medewerkers/partners zijn nimmer aansprakelijk voor enige (directe dan wel indirecte) schade welke aan client is toegebracht door en/of tijdens het gebruik van door en/of names Luna Holistic geleverde dienstverlening.
16.2. Indien zich bij de behandeling, waaronder tevens te rekenen het niet, niet volledig of niet tijdig uitvoeren van een behandeling, een gebeurtenis voordoet die tot aansprakelijkheid van Luna Holistic leidt, dan is die aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag waarop de door Luna Holistic afgesloten aansprakelijkheidsverzekering aanspraak geeft. De behandelaar is evenwel niet aansprakelijk in het geval op het moment waarop de gebeurtenis zich voordoet, de cliënt in gebreke is met de nakoming van enige verplichting jegens de behandelaar.
16.3. Luna Holistic is nimmer aansprakelijk voor de kwaliteit of uitkomst van de door haar. geleverde dienstverlening. Op Luna Holistic rust slechts een inspanningsverplichting.
17. Intellectueel eigendom / auteursrecht
17.1. Op alle door Luna Holistic ontwikkelde documenten rust van rechtswege het auteursrecht. Het auteursrecht of ander intellectueel eigendomsrecht heeft betrekking op de door Luna Holistic verleende dienstverlening en op al het daarbij gebruikte materiaal.
17.2. Alles wat door Luna Holistic is ontwikkeld en/of wordt gebruikt voor de uitvoering van de opdracht is en blijft eigendom van Luna Holistic. Dat geldt ook voor de door Luna Holistic uit te brengen verslagen en feedback.
18. Klachten
18.1. In geval van ontevredenheid of een klacht van de cliënt over de behandeling door de behandelaar, meldt de cliënt dit zo snel mogelijk aan de behandelaar. De behandelaar en de cliënt spannen zich vervolgens beiden in om ter zake tot een oplossing te komen.
18.2. Indien een oplossing niet mogelijk blijkt kan de cliënt zich wenden tot de klachtencommissie van de Huidprofessional. Deze commissie zal bemiddelen tussen de behandelaar en de cliënt.
18.3. Mocht de bemiddeling door de klachtenfunctionaris niet tot een oplossing leiden, dan kan de cliënt of schoonheidsspecialiste zich wenden tot de Geschillencommissie.
18.4. Geschillen tussen consument en ondernemer over tot standkoming of de uitvoering van de overeenkomsten, kunnen zowel door de consument als door de ondernemer aanhangig worden gemaakt bij De Geschillencommissie.
18.5. Een geschil wordt door De Geschillencommissie slechts in behandeling genomen, indien de consument zijn klacht eerst bij de ondernemer heeft ingediend.
19. Nietigheid
18.1. In het geval enige bepaling van deze voorwaarden nietig of vernietigbaar is, laat dit de geldigheid van de overige bepalingen onverlet.
20. Toepasselijk recht
20.1. Op de tussen de behandelaar en de cliënt gesloten overeenkomst, en op eventuele nadere, ter uitvoering daarvan gesloten overeenkomsten, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
20.2. In geval van geschillen doet de bevoegde Nederlandse rechter uitspraak.
21. Wijziging
21.1. De behandelaar behoudt zich het recht voor deze voorwaarden te allen tijde te wijzigen. Nieuwe versies zullen onmiddellijk van kracht zijn zodra deze publiekelijk toegankelijk worden gemaakt via de website van Luna Holistic.nl